Ms. R as the Bride (doa seorang istri)



                                                        BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..

Ya Allah, suamiku adalah pilihanMu, berikanlah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya.

Ya Allah, semoga suamiku adalah suami yang akan membimbing tanganku di jalanMu, maka karuniakanlah aku sifat kasih dan ridho atas segala perbuatannya.

Ya Allah, semoga suamiku adalah calon penghuni surgaMu, maka limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawadhu' akan segala perintahnya.

Ya Allah, semoga suamiku adalah yang terbaik untukku, maka peliharalah tingkah laku-ku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya.

Ya Allah, semoga suamiku adalah jodoh yang Engkau rahmati, maka berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala sifatnya.

Ya Allah, sekiranya suamiku tergoda dengan keindahan duniaMu, limpahkanlah aku  kesabaran untuk terus membimbingnya.

Ya Allah, sekiranya suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan, karuniailah aku kekuatanMu untuk memperbaiki keadaanya.

Ya Allah, sekiranya suamiku mencintai kesesatan, pandulah aku untuk menarik dirinya dari keterlenaannya.

Ya Allah, Engkau yang Maha Mengetahui apa yang baik untukku, Engkau juga yang Maha Mengampuni segala kekhilafanku, sekiranya aku salah memutuskan sesuatu, bimbinglah aku ke jalan yang Engkau ridhoi.

Ya Allah, sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu, aku buta tanpa bimbinganMu, aku cacat tanpa hidayahMu, aku hina tanpa rahmatMu.

Tabahkanlah aku menghadapi segala cobaanMu ya Allah..

Bukalah hatiku untuk menghayati agamaMu..

Bimbinglah aku menjadi istri yang sholihah. Jadikan aku istri yang disenangi dan disayangi suami.

Selamatkan hidup kami di dunia & akherat.

Jadikan rumah tangga kami menjadi kelurga sakinah, mawaddah, warrahmah.

                                                        AMIN YA RABB AL ALAMIN..

Comments

Popular Posts